Dizel araçların saltanatı yıkılıyor! Elektrikli araba satışları 3’e katlandı: 2022

Merhaba, 

Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) verilerine göre, Türkiye araba ve hafif ticari araç toplam satışları, bu yılın 8 ayında 2021’in aynı dönemine kıyasla yüzde 8,5 azalarak 458 bin 446 adet oldu.

Söz mevzusu dönemde araba satışları yüzde 9,4 azalarak 354 bin 543 tane ve hafifçe ticari araç satışları da yüzde 5,2 düşüşle 103 bin 903 adet olarak gerçekleşti.

Otomobil pazarı motor tipine bakılırsa değerlendirildiğinde, dünya çapında artık azar azar üretimi azaltılan ve ileride üretiminin tamamen durdurulması planlanan dizel motorlu otomobil satışlarındaki düşüşün sürmesi dikkati çekiyor. Üreticilerin geçmiş yıllara kıyasla daha azca dizel motorlu aracı piyasaya sunması da dizel satışlardaki azalışta önemli etkenlerden biri olarak kabul ediliyor.

Oto gazlı araba satışlarında da azalış kaydedildi. Gelecekte içten yanmalı motorlu otomobillerin yerini alması beklenen hibrit ve elektrikli otomobillerin satışları ise son dönemlerde olduğu şeklinde artmaya devam etti.

Benzinli otomobiller ilk sırada

Türkiye otomobil pazarında, bu senenin ilk 8 ayında benzinli otomobiller 250 bin 401 adetlik satışla birinci, dizel arabalar ise 60 bin 316 adetle ikinci sırada yer aldı.

Hibrit otomobil satışları 34 bin 265 tane olurken, oto gazlı araba satışları 6 bin 278 tane ve elektrikli araba satışı da 3 bin 283 tane olarak kayıtlara geçti.

Ocak-Ağustos 2021’de 256 bin 815 benzinli, 80 bin 643 dizel, 33 bin 287 hibrit, 19 bin 451 oto gazlı ve 1.196 elektrikli araba satışı yapılmıştı. Böylece elektrikli otomobil satışları ortalama 3 kat artış gösterdi.

Sadece hibrit ve elektrikli arttı

Benzinli araba satışları, bu yılın 8 ayında 2021’in aynı dönemine gore yüzde 2,5, dizel otomobil satışları yüzde 25,2 ve oto gazlı araba satışları yüzde 67,7 geriledi.

Bu dönemde hibrit otomobil satışları yüzde 2,9 ve elektrikli araba satışları da yüzde 174,5 artış kaydetti.

Satışlardaki artış tüketicilerin ilgisini ortaya koyuyor

Ocak-Ağustos 2021’de yüzde 20,6 olan dizel otomobillerin satışlardan almış olduğu hisse, bu senenin aynı döneminde yüzde 17’ye geriledi.

Söz konusu dönemde benzinli otomobillerin oranı yüzde 65,6’dan yüzde 70,6’ya yükselirken, oto gazlı otomobillerin payı yüzde 5’ten yüzde 1,8’e geriledi.

Elektrikli otomobillerin toplam satışlardaki oranı yüzde 0,3’ten yüzde 0,9’a ve hibrit otomobillerin payı da yüzde 8,5’ten yüzde 9,7’ye çıktı.

Veriler, dünyada da yaygınlaşmakta olan elektrikli ve hibrit otomobillerin, Türkiye araba pazarından aldığı payın düşük seviyelerde olduğuna işaret etti. Adet bazında da düşük olmasına karşın satışların gelişme hızı, tüketicilerin elektrikli arabalara olan ilgisini ortaya koyuyor.

“Yeşil otomobillerin” pazardan aldığı payın, ilerleyen dönemlerde Togg’un pazara girmesi ve hayattaki gelişmelerle birlikte daha da artması planlanıyor.

Yorumlarınızı esirgemeyin lütfen 🙂

Yorum yapın