E-ticarette son 2 ay beklentisi: 500 milyar TL: 2022

Merhaba, 

E-tecim sektörünün, kampanya periyodu olarak bilinen senenin son 2 ayı için ciro beklentisi 500 milyar TL. TOBB E-tecim Meclisi Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucu CEO’su Cenk Çiğdemli: “Bu senenin e-tecim büyüme rakamlarını da göz önünde bulundurarak, Kasım-Aralık ayında Türkiye geneli toplam e-tecim ciro beklentimiz 500 milyar TL civarında.”

Kasım ayı, e-ticaret sektöründe 11 Kasım Bekarlar Günü’nde başlayıp, vatanımızda “Efsane Cuma”, “Şahane Cuma” olarak isimlendirilen Black Friday ve hemen peşinden gelen Siber Pazartesi kampanyalarıyla bir alışveriş sezonuna dönüştü. Aralık ayında ise sektör hız kesmeden yeni yıl kampanyalarına başlamış olacak. Ticimax E-tecim Sistemleri Kurucusu, TOBB E-tecim Meclisi Üyesi Cenk Çiğdemli, yılın son 2 ayında Türkiye genelinde e-ticaret sektörü ciro beklentisinin 500 milyar TL bulunduğunu belirtti.

Genellikle tüm dünyada olduğu benzer biçimde ülkemizde de Ekim’in son haftasından itibaren indirim furyasının başladığını ifade eden Ticimax E-tecim Sistemleri Kurucusu, TOBB E-tecim Meclisi Üyesi Cenk Çiğdemli şunları aktardı:

“Ticaret Bakanlığı verilerine gore, 2021 yılı toplamında e-tecim hacmi ortalama 400 milyar TL’ye ulaşmıştı. Hem e-tecim sektöründe pazar dinamiklerinin hızlanması aynı zamanda enflasyonun etkisiyle yılın son iki ayındaki Türkiye geneli e-ticaret ciro rakamlarının geçtiğimiz senenin tamamını geçeceğini öngörüyoruz. İşletmeler sene arasında online kanallar üzerinden bitirdikleri cironun yaklaşık dörtte 1’ini yılın son iki ayındaki kampanya dönemlerinde gerçekleştiriyor. Hem e-ticarete süregelen işletme sayısındaki artış, hem e-tecim sitelerinin geçmişteki hatalarından aldıkları dersler üstüne kendilerini yeniden yapılandırmaları, hem de teslimat modellerinin geliştirilmesi, yeni nesil kargo şirketlerinin kurulması gibi çarpan tesiri yaratacak faktörleri de hesaba kattığımızda, bu senenin son iki ayında e-ticarette cirosal bazda üstün dereceli bekliyoruz. Bunu birazcık da sektör oyuncularının verdiği kaliteli hizmet ve müşteri memnuniyeti belirleyecek. İndirim dönemlerinde rekabet de kızışıyor. Böyle zamanlarda kazananı minik detaylar belirliyor.”

SATICILAR DİKKAT!

İndirim dönemlerinde ancak tüketicinin değil, site sahipleri ve satıcıların da dolandırıcılık mağduru olabileceğine vurgu icra eden Çiğdemli, satıcının sitesinde ne olursa olsun kredi kartıyla yapılan alışverişlerde SMS ile onay verilmesine dayanan 3D Secure kullanması gerektiğini belirtti. Bu sistemin tüketici kadar aslında satıcıyı da korumaya yönelik olduğuna dikkat çeken Çiğdemli, birtakım dolandırıcıların çalıntı kredi kartlarıyla alışveriş yapabildiklerini hatırlatarak, “Kartın gerçek sahibi alışverişe itiraz ettiğinde satıcı parayı bankaya geri ödemek zorunda, banka parayı hemen çekiyor aslına bakarsan. Satıcı ise ürünü gönderdiğiyle kalıyor, 3D Secure onayı olmadığı için hiç bir hak iddia edemiyor. Bu şekilde mağdur olan oldukça sayıda firma var” diye konuştu.

ALTYAPINIZ HAZIR MI?

Altyapı yetersizlikleri mevzusunda da şirketleri uyaran Çiğdemli, “Geçtiğimiz yıllarda Kara Cuma’da bazı büyük e-ticaret siteleri bile aşırı yoğunluktan dolayı kilitlenmişti. Bu tamamen altyapı eksikliğiyle alakalı bir sorun. Biz artan trafiği sorunsuz yönetebilmek için bu sene hat kapasitelerimizi daha da artırdık. Sitelere yüklenme olunca kilitlenecek diye bir şey yok. Öyle olsa Facebook ve Amazon şeklinde sitelerin her gün çökmesi lazım. Doğru altyapı yatırımı yapanlar 10 günlük cirosunu bir günde yapabilir. Ayrıca altyapısında kampanya modülü olmayan siteler de indirimli satış fırsatından yararlanamıyor. Geçen yıllarda birtakım siteler belli başlı ürünlerde indirim yapıp yan ürünlere zam yapmışlardı. Müşteri bunları ayrım ediyor. İndirim değil bindirim yapıldığı algısı oluşursa, bir daha bu tür kampanya günlerinde satış yapmak zor olur. Siteler buna oldukca dikkat etmeli” dedi.

Yorumlarınızı esirgemeyin lütfen 🙂

Yorum yapın