Merhaba,
Mastercard Ekonomi Enstitüsü’nün “Değişen Cüzdanlar” tutanağı, dünyanın dört bir tarafındaki tüketicilerin kolaylık, tecrübe veya her ikisini birden sunan alışkanlıklara olan bağlılığını inceledi. Araştırma devamlı değişen ve benzeri görülmemiş küresel ekonomide, tüketicilerin neyi, nerede ve ne vakit harcadıkları konusunda bitirdikleri seçimleri göstererek bir sonraki adımda nereye gittiğimize fer tutuyor.
Mastercard Ekonomi Enstitüsü tüketicilerin harcama tercihlerini, alışkanlıklarını, nerede ve ne zaman değiştirdiği şeklinde temel soruları yanıtlamak için bir araştırma gerçekleştirmiş oldu. Araştırma cevabında yayımlanan raporda, dünyanın dört bir yanındaki tüketicilerin kolaylık, edinim veya her ikisini birden sunan alışkanlıklara olan bağlılığı incelendi.
Uzaktan emek verme hayatımızı iyi mi etkiledi: Hafta içi hafta sonu ayrımı kalktı
Hafta sonu harcamalarının ağırlıkta olduğu devre geride kaldı. Evden çalışma sistemi ve dijitalleşme artık hafta içi- hafta sonu ayrımını ortadan kaldırdı. Artık hafta içi günlerde de dışarı çıkıyor, alışveriş yapıyoruz. Bu vaziyet perakendeciler, restoranlar ve diğer işletmelerin de personel ve tedarik zincirini etkiliyor. Araştırmaya gore küresel olarak, mağazalarda meydana getirilen toplam hafta sonu harcamalarının yaklaşık yüzde 5’i hafta içi günlere kaydı. Bu oran bütün dünyadaki mağaza satışlarının kabaca 22,3 milyar USD’sini temsil ediyor.
Pandemi ile değişen alışkanlıklarımıza sadık kalıyoruz
Araştırmaya gore restoran masrafları bu yıl pandeminin tırmanışa geçtiği 2021’deki aynı zamana göre yüzde 5 artarken, gıda enflasyonunun etkilediği market harcamaları yüzde 14 arttı.
Daha uzun vadeli eğilimlere bakıldığında ise online market alışverişi harcamaları pandemi öncesine gore yüzde 70 üzerinde artış gösterirken, fiziksel market harcamalarının ise yüzde 25’te kaldığı görülüyor.
Seyahat yeniden gündemimizde
Dünya genelinde artan fiyatlar tüketicilerin hazzı ve temel masraflarını yine dengelemeye zorlarken, gezi ve yemek harcamaları son yıllarda ön plana çıkmaya başladı. 2022 yılı Mayıs-Ağustos döneminde küresel uçuş rezervasyonları, artan lojistik zorluklara ve fiyat baskılarına karşın 2019 seviyelerinin yüzde 15 üstünde gerçekleşti.
Rapora göre artan uçuşlar ise ağırlıklı olarak kısa mesafeli uçuşlar. Bu uçuşlar da uzun mesafeye kıyasla küresel seyahat büyümesine yüzde 20 daha çok katkıda bulunuyor.
İşletmelerin dijitalleşme dönemi hız kesmeden devam ediyor
Küçük işletmeler çevrimiçi hizmetlerini (online tahsil, kişisel bakım Hizmetleri vb.) geliştiriyor ve büyük işletmelere kıyasla 1,5-2 kat daha hızlı büyüyor. Bu büyümenin en fazla geçerli olduğu ülkeler ise Belçika, Brezilya, Kanada, İtalya ve Singapur.
Sektör olarak perakende sektöründe ise, 2019 Ağustos ayı ile kıyasladığımızda işletmelerin e-ticaret satışlarının küçük işletmeler için yüzde 27, büyük işletmeler için yüzde 66 artış gösterdiğini görüyoruz.
Yorumlarınızı esirgemeyin lütfen 🙂