Rusya’nın Avrupa’ya giden ana boru hattında akışı durdurması petrolü sıçrattı: 2022

Merhaba, 

Petrol, Avrupa’ya giden büyük bir boru hattının cenup ayağı üstünden Rus sevkiyatlarının askıya alınmasıyla daha önceki bir düşüşü tersine çevirdi.

Brent vadeli işlemleri, daha önce aynı miktarda düştükten sonra %1,8’e kadar yükselerek varil başına 98 dolara yakın işlem görmüş oldu. Amerika ham petrol vadeli kontratları %2,1’e kadar yükseldi. Rus şebeke operatörü Transneft, yaptırımların Moskova’nın transit tutarının ödenmesini engellemesi sebebiyle Ukrayna’nın 4 Ağustos’ta Druzhba boru hattından Macaristan, Çek Cumhuriyeti ve Slovakya’ya doğru olan akışları durdurduğunu söyledi. Transneft verilerine nazaran, bağlantının bu bölümü çoğu zaman günde yaklaşık 250.000 varil taşıyor.

Petrolde vadeli işlemler, son günlerde zayıf yaz işlem hacimleri arasında dalgalı oluyor. Rus petrol arzındaki aksaklık, yetersiz yedek kapasiteyle boğuşan bir pazarda üretime yönelik risklerin bir hatırlatıcısı. Ancak fiyatlar da küresel ekonomik büyüme endişeleriyle geçen hafta şubat ayından bu yana en düşük seviyeye geriledi. Hisse senedi piyasalarındaki zayıflık da petrolün kazançlarını sınırladı.

Aracı müessese StoneX’te analist olan Harry Altham “Piyasa tepkisi size temellerin kırılganlığının akut kaldığını söylüyor” diyor.

Druzhba’nın Almanya ve Polonya’ya tedarik elde eden kuzey ayağından gelen akışların etkilenmediğini belirten Transneft, şirketin fon transferi için alternatif seçenekler üstünde çalıştığını da laflarına ekledi.

Günün erken saatlerinde, tüccarların İran petrolünün piyasaya potansiyel getirisini tartmasıyla fiyatlar düştü. ABD ve İran’ın, Avrupa Birliği diplomatlarının taraflara nihai bir antak kalma taslağı sunmasının ardından, nükleer anlaşmalarını yine canlandırmak isteyip istemediklerine karar vermek için sadece haftaları var.

Çin’in temmuz ayındaki emtia ithalatı, bu yılın başlarında yaşanan keskin düşüşün arkasından talepte toparlanmanın birtakım geçici işaretlerini sundu, sadece analistler yıllık ithalat seviyelerinin hala depresyonda olduğunu söyledi.

“Çin’in ham petrol ithalatı üst üste ikinci yıl azalacak ve bu da 2018’den bu yana en düşük yıllık ithalat hacmine niçin olacak. Şimdilik, başka bir deyişle, Çin’in küresel petrol talebinin motoru olarak hizmet etmiş olduğu günler geçmişte kaldı, “diyor Commerzbank AG’de analist olan Carsten Fritsch, bir notta. “Ve bu, petrol piyasasındaki taleple ilgili endişeleri destekleyecek.”

Bloomberg

Yorumlarınızı esirgemeyin lütfen 🙂

İçeriğimize oy verin

Yorum yapın