Merhaba,
Müşteri odaklı dijital dönüşüm hamleleriyle kuvvetli büyümesini sürdüren Teknosa, 2022 yılının ilk 6 ayında geçen yıla gore yüzde 110’luk gelişme ile cirosunu 6 milyar 249 milyon TL’ye çıkardı. Mağazaları olan dijital bir platforma dönüşüm yolculuğunda sektörünün ilk teknoloji odaklı pazaryeri iş modelini hayata geçiren Teknosa, e-ticarette de brüt işlem hacmini (GMV) 902 milyon TL’ye taşıdı.
Sabancı Holding iştiraklerinden Teknosa, ‘Yeni Neslin Teknosa’sı vizyonuyla sürdürdüğü kapsamlı dönüşüm programıyla istikrarlı bir biçimde büyüyor. Müşteri odaklı bir yaklaşımla hayata geçirdiği öncü uygulamalarla başarı grafiğini yükseltmeyi sürdüren Teknosa, ilk 6 ayda geçen yıla nazaran yüzde 110’luk gelişme sergileyerek, cirosunu 6 milyar 249 milyon TL’ye, net karını da 191,8 milyon TL’ye çıkardı. Türkiye’de sektörünün ilk teknoloji odaklı pazaryerini şubat ayında teknoloji severlerle buluşturan Teknosa, e-tecim brüt işlem hacmini de (GMV-Gross Merchandise Value) senenin ilk çeyreğine oranla yüzde 41 artırarak 902 milyon TL’ye taşıdı.
“Uzmanlığımız, alan kişi odaklı iş kültürümüz ve dijital dönüşümle kıymet yaratıyoruz”
2022 yılı ilk 6 ay sonuçlarını değerlendiren Teknosa Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Timur, alan kişi odaklı olma, büyük veriyi etkin kullanma ve dijitalleşme yolunda attıkları öncü adımların finansal sonuçlara yansıdığını belirterek, şunları söyledi: “Sürdürülebilirlik temelinde çoklu kanalda ve benzersiz alan kişi deneyimi mevzusunda hayata geçirdiğimiz uygulamalarla bu senenin ilk 6 ayında 6 milyar 249 milyon TL ciroya ulaştık. Bu başarının mimarı olan tüm Teknosa ekiplerini kutluyorum. Bu yıl kuvvetli bir büyüme hikayesi oluşturmak amacıyla daha önce planlanan 169 milyon TL’lik ücreti artırarak 188 milyon TL’ye yükselttiğimiz yatırımlarımızı, özenle hayata geçiriyoruz. Dijital dönüşüm yolculuğumuzun en mühim kilometre taşlarından önde gelen, Türkiye’de sektörünün ilk teknoloji odaklı pazaryeri iş modelimiz ile müşterilerimize en iyisini sunmaya odaklanıyoruz. Mağazaları olan dijital bir platforma dönüşme gayemiz çerçevesinde, müşteri deneyimi bakış açısıyla yeni mağaza konseptimizi haziran ayında müşterilerimizle buluşturduk. Yeni konsept mağazamızda ilk kez pazaryeri ürünlerimiz de yer aldı. Türkiye’nin elektronik ürünlerdeki en büyük servis ekosistemini oluşturmak için müşterilerimize sunduğumuz hizmetlerimize gün geçtikçe bir yenisini ekliyoruz. Teknolojinin referans noktası olarak uzmanlığımız, alan kişi odaklı iş kültürümüz ve dijital dönüşüm hamlelerimizle bütün paydaşlarımız, sektörümüz ve ülkemiz için daha çok değer yaratmayı sürdüreceğiz.”
“Tüm kanallarda satın alan deneyimini güçlendiriyoruz”
Teknosa Genel Müdürü Sitare Sezgin de ilk 6 ayda müşterilerin teknolojiye dair gereksinim duyan tüm ürün ve hizmetleri bütünsel bir deneyimle taktim etmek amacıyla pek çok prensip imza attıklarını belirterek, şöyle konuştu: “Yeni Neslin Teknosa’sı mottosuyla dijitalleşme ve müşteri dönüşümünde kat ettiğimiz yol, sağlıklı ve istikrarlı biçimde yükselen bir performans yakalamamızı sağlamış oldu. İlk 6 ayda geçen yıla gore yüzde 110’sevinç gelişme kaydettik. Pazaryeri dönüşümünden servis gelişimine tüm kanallarda müşteri deneyimini daha da güçlendirmek için gerekli adımları kararlılıkla atıyoruz. Tüketici beklentilerine uygun olarak hayata geçirdiğimiz pazaryerinde, müşterilerimize teknoloji ekosisteminde yer edinen ürün ve hizmetleri, teklifleri, en kapsamlı deneyim ve Teknosa güvencesiyle sunuyoruz. Şubat ayından bu yana teknosa.Com’daki ürün sayımız 15 kattan fazlasına ulaştı, pazaryerimizdeki öteki satıcılar Türkiye’nin her noktasına satış yapmış oldu. Müşterilerimize her kanalda benzersiz deneyim taktim etmek için mağaza yatırımlarında da hız kesmiyoruz. Yakın zamanda müşteri odaklı yeni mağaza konseptimizi müşterilerimizle buluşturduk. Sektörde bir ilk olan yeni konseptimiz oldukca daha dijital, sürdürülebilir, erişilebilir ve huzurlu bir alışveriş deneyimi sunuyor. Yeni konseptte ilk kere mağaza ile pazaryeri operasyonlarımızı da evlendirdik. Ayrıca iklimlendirme sektöründeki öncü markamız İklimsa ile bu sene hem dünyaya hem de tüketicilerin yaşamına değer katacak Güneş Enerjisi Sistemleri (GES) alanında faaliyete başladık. Sürdürülebilir bir çözüm olan GES alanında sunduğumuz uçtan uca hizmet gücüyle, iklim değişikliğiyle mücadeleye katkı sağlamayı da amaçlıyoruz. Dijitalleşme, satın alan deneyimi ve sürdürülebilirlik odağıyla tüm ekosisteme daha fazla değer katan bir Teknosa hedefiyle emek vermeyi sürdüreceğiz.”
Yorumlarınızı esirgemeyin lütfen 🙂