Turkcell’den ikinci çeyrekte güçlü büyüme: 2022

Merhaba, 

Turkcell ikinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını deklare etti. Şirket ikinci çeyrekte yüzde 46 büyüdüğünü ve ilk 6 ayda 1,2 milyon yeni alan kişi kazandığını duyurdu.

Turkcell, 2022 yılının ikinci çeyreğine ilişkin finansal raporunu yayınladı. Buna bakılırsa şirket, 2022 yılının ikinci çeyreğinde geçen senenin aynı dönemine oranla yüzde 46 artışla 12,5 milyar TL gelir elde etti. FAVÖK ise ikinci çeyrekte Grup bazında yüzde 45,1 artışla 5 milyar TL olarak gerçekleşti. Şirket, yılın ikinci çeyreğinde 579 bin yeni müşteriye daha ulaşarak, ilk yarıyılda 1,2 milyon yeni alan kişi kazanmıştır. Bu sayede 2019 yılında başlatılan ‘her sene 1 milyon yeni müşteri’ hedefi ilk 6 ayda aşılmış oldu. Fiber yatırımlarına da idame eden firma, 284 bin yeni hane erişimiyle toplam fiber hane erişimini 5 milyona ulaştırdı.

TV+, Lifebox ve fizy benzer biçimde markaları çatısı altında bulunduran Turkcell’in Dijital OTT servis gelirleri yıldan yıla yüzde 56 büyüdü. Dijital servislerin ücretli kullanıcı sayısı ise 1,1 milyon artışla 4,5 milyona ulaştı. Akıllı teknolojileri ile öne çıkan bulut depolama ürünü Lifebox’ın ücretli kullanıcıları, yüzde 51 oranında büyüdü ve 1,6 milyona erişti. TV+ tarafında ise OTT TV abone sayısı yüzde 24 artışla 879 bin olarak gerçekleşti.

Türkiye’nin dijitalleşmesinde öncü aktörlerden önde gelen Turkcell Dijital İş Servisleri, hasılatını yıllık bazda yüzde 85 artırarak 1,1 milyar TL’ye ulaştı. Bu çeyrekte 840 yeni projeye imza atan Dijital İş Servisleri, bununla beraber 2022 yılı ikinci çeyreğinin peşinden gelire dönüşecek 1,7 milyar TL sözleşme değerine haiz. Turkcell, dijitalleşme ve bulut depolama hizmetleri alanlarında karşılaşmış olduğu yüksek istek sebebiyle Gebze veri merkezinde ilave bin metrekare yeni alan açtı.

Turkcell, yarı yıl neticelerini ve yılın geri kalanı için beklentilerini göz önünde bulundurarak 2022 yılı beklentilerini yukarı yönlü revize etti. Bu kapsamda konsolide gelir büyümesinin yüzde 40’ın üstünde, FAVÖK’ün ortalama 20 milyar TL seviyesinde olması planlanıyor; operasyonel yatırım harcamalarınıngelire oranının ise sene başlangıcında belirlenen beklentiye paralel olarak yüzde 20-21 aralığında gerçekleşmesi öngörülüyor.

Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, değerlendirmesinde “Yılın ikinci çeyreğinde küresel konjonktürde kendisini güçlü halde hissettiren enflasyonist baskı, artan resesyon riski ve bölgemizdeki savaşın etkileri, şirketlerin yeni devre stratejilerini gözden geçirmelerinde ve artan maliyetlerini yönetme politikalarında etkili oldu. Böylesine sıkıntılı ve belirsizliklerle dolu bir döneme rağmen arasında bulunduğumuz süreçte müşterilerimizin gereksinimlerini karşılayan ve memnuniyetlerini yükselten geniş yelpazede dijital hizmetler sunmaya devam ediyoruz. Bu yaklaşımın bir sonucu olarak yılın ilk altı ayında, 2019’da başlattığımız ‘her sene 1 milyon yeni satın alan’ gayemizin üstüne çıkmayı başardık. Ortaya çıkan bu başarı göstermiş tabloda, yenilikçi teknolojimiz ve güçlü marka ekosistemimiz yardımıyla ülkemiz ve müşterilerimiz için hayata değer katan çözümler geliştirme motivasyonumuzun önemli oranı var” gibi konuştu.

 

 

bigpara.Hurriyet.Com.Tr

 

Yorumlarınızı esirgemeyin lütfen 🙂

Yorum yapın