Türkiye oyun sektörü Avrupa’da zirveye yerleşti! Yılın ilk yarısında 333 milyon dolar yatırım aldı: 2022

Merhaba, 

Türkiye’de yılın ilk yarısında toplamda 1,4 milyar dolar yatırım yapılırken, bunun dörtte biri oyun sektörünün oldu.

Yılın ilk 6 ayında meydana getirilen 1,4 milyar dolarlık yatırımın dörtte biri oyun sektörüne oldu. Geçen yılın toplamını 6 ayda geride bırakan sektör yatırımda Avrupa birincisi oldu. Türkiye’nin arkasından 158 milyon dolarla İngiltere ikinci sırada yer alırken Norveç ise 60 milyon dolarla üçüncü sırada yer aldı.

Oyun sektöründe miktarın yüksek olmasında ise 3 girişimin etkisi büyük. Bunlar Dream Games (255 milyon dolar), Spyke Games (55 milyon dolar) ve Angelic (10 milyon dolar).

HER GÜN YENİ BİR YATIRIM

Dünya gazetesinin haberine göre, 2022’nin ilk yarıyılında 160 Türk girişimine yatırım yapılmış oldu. Böylece yaklaşık olarak her gün yeni bir girişim yatırım almış oldu. Finans sektörü, 20 adet yatırımla ilk sırada yer aldı. Ardından 12’şer yatırımla oyun sektörü geldi.

Yatırım adedi bakımından ilk sırada yer alan finans girişimleri, yaklaşık 1,35 milyon dolar yatırım aldı. Girişim başına düşen ortalama yatırım miktarı oyun sektöründe 28 milyon dolar oldu. Böylece oyun sektörüne meydana getirilen yatırımlar, e-ticaret ve finans sektörüne yapılan toplam yatırımın 4 katını geçti. Ancak yatırım adetleri geçen yılın altında kaldı.

200 MİLYAR DOLAR GELİR BEKLENİYOR

Türkiye oyun pazarının büyüklüğü geçen sene 1.2 milyar dolara yükselmiş, dijital oyuncu sayısı da 42 milyon olmuştu. Pandemide ivme kazanan alanlardan önde gelen oyun pazarının 2021 yılında global büyüklüğü 176 milyar dolara ulaşmıştı. Bunun 90 milyar doları mobil oyunlardan geliyor. Bu senenin sonucunda ise Rusya ve Ukrayna pazarının olumsuz etkilerinden sıyrılabilirse oyun pazarının büyüklüğünü 200 milyar doları geçmesi umut ediliyor. Newzoo’nun yayınladığı verilere nazaran global oyuncu sayısının sene sonunda 3,09 milyar oyuncuya ulaşacağı belirtiliyor.

MOBİL OYUN ALIŞVERİŞLERİ YÜKSELİŞTE

Haberde yer edinen verilere gore, haziran ayında bütün platformlardaki oyun alışverişleri hem önceki aya, bununla beraber geçen yılın aynı ayına gore büyük yükselişe geçti. Böylelikle mayıs ayına nazaran yüzde 12, 2021’nin haziran ayına göre ise yüzde 27 bir artış gerçekleşti.

Oyun alışverişlerindeki en büyük artışın mobil kategorisinde olduğu belirtilirken PC ve konsol oyunu alışverişleri de öteki aylara gore artış gösterdi. PC oyunlarının satışlarındaki artış nisan ayında yüzde 26, mayıs ayında 24, haziranda ayında ise yüzde 23 oldu. Konsol oyunlarının satışları, 3 ay süresince yüzde 14’te kalırken, mobil oyun satışları, nisan ayında yüzde 60, mayıs ayında yüzde 62, haziran ayında yüzde 63 arttı.

Yorumlarınızı esirgemeyin lütfen 🙂

Yorum yapın