Türkiye Yüzyılının ilk ürünü! TOGG banttan indi seri üretim başladı: 2022

Merhaba, 

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla açılışı gerçekleştirilen Togg Gemlik Kampüsü’nde Türkiye’nin yerli araba macerası resmen başladı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafınca 27 Aralık 2019’da ön yayın araçlarının tanıtımı yapılan, 18 Temmuz 2020’de fabrikasının inşasına başlanan Togg’un seri üretimi için geri sayım sonlandı.

Fikri ve sınai iyelik hakları yüzde 100 Türkiye’ye ait küresel bir marka ortaya çıkarmak ve Türk mobilite ekosisteminin çekirdeğini kurmak hedefiyle yola çıkan Togg’un seri üretiminin gerçekleştirileceği Gemlik Kampüsü’nün açılış töreni yapıldı.

Togg Gemlik Kampüsü’nün açılış töreninde konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, ”60 senelik hayal reel oldu” dedi.

Tesisin açılış töreninde konuşan Togg CEO’su Gürcan Karakaş’ın ilk mesajlarından biri, cep telefonlarının vakit içinde başına geldiğinin arabalarda de beklenmesi oldu.

Bu sebeple otomobilden daha öte bir şey yapmak için yola çıktıklarını belirten Karakaş, ”Oyunun kuralları neyi gerektiriyorsa onu yaptık” dedi.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, ”Togg, tersine beyin göçüne mühim katkı sağlamış oldu” dedi.

Gürcan, Togg’un geçirdiği süreciyse şu şekilde özetledi:

”Akıllı cihaz iyi mi serüven olarak başladı. 2018 senesinde karakalem çizimlerle başladık sonrasında 3 boyutlu prototipini oluşturduk. Mayıs 2021’de geliştirdiğimiz ürünlerimizi denemeye başladık. Temmuz’da tecrübe etme üretimine başladık. Ülkemizin ve dünyanın en iyileriyle emek harcayarak akıllı cihazımızı geliştirdik. İlk etapta 100 bin ikinci etapta 175 bin vasıta üretebilecek halde tesisimizi tasarladık”

27 Aralık 2019’da Gebze’de Bilişim Vadisi’nde gerçekleştirilen etkinlikte yerli araba ilk kez tanıtıldı.

Seri üretim için Gemlik’te 1 nokta 2 milyon kilometrekare alan üzerine devasa bir yapınak kuruldu. İlk model C-SUV’un prototipleri robotlar vasıtasıyla yapılmış oldu.

Yaklaşık 5 ay sürecek emniyet testlerinin peşinden onay belgelerini alacak TOGG için belirlenen üretim zamanı ise Mart 2023.

İlk etapta 17 ila 18 bin tane aracın satışa çıkarılması planlanıyor.

Bu tarihte satışa çıkacak C-SUV’un arkasından 2 sene sonra sedan modeli satışa sunulacak.

Bu modeli B-SUV ve C-MPV modelleri takip edecek. Hedef 2030’a kadar 5 değişik gövde tipinde 1 milyon tane elektrikli otomobil üretmek.

CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN TEST ETTİ
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Togg’un seri üretiminin yapılacağı Gemlik Kampüsü gezdikten sonra Togg aracını kontrol etti.

”TEKERİNE TAŞ DEĞMESİN”
Sosyal medya hesabından o anları paylaşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, ”Yolun açık olsun, tekerine taş değmesin Togg” mesajını verdi.

HIZLI ŞARJ ÖZELLİĞİ
Araçların bataryaları, hızlı şarjla 30 dakikadan kısa müddette yüzde 80 dolabilecek.

Otomobil elektrikli olduğundan ızgarada hava boşlukları değil kamera ve sensörler bulunuyor.

TOGG’UN MENZİL OPSİYONLARI
Doğuştan elektrikli modüler platform ile “300+” ve “500+” kilometre menzil opsiyonlarına haiz olacak otomobil, merkeze devamlı bağlı olacak ve güncellemeleri uzaktan 4G/5G bağlantısıyla alabilecek.

Gelişmiş batarya idare ve aktif termal idare sistemlerinin sağladığı uzun ömürlü batarya paketine haiz olan otomobil, 200 beygir güç ile 7,6 saniye, 400 beygir güç ile de 4,8 saniye altında 0-100 km/s hızlanabilecek.

Euro NCAP 5 yıldız seviyesine uyumlu, platforma entegre edilmiş batarya ile yüksek çarpışma dayanımı ve yüzde 30 daha çok burulma direncine sahip olacak.

KAMERA SİSTEMİ
Togg’da deri direksiyondaki tuşlar dokunmatik olarak tasarlandı. Torpidoda en çok dört gözle beklenen parça olan kamera ve sensörler bulunuyor. Bu kamera ve sensör, verileri kaydederek güvenilir sürüşe yardımcı oluyor. Sensörler yorgunluk algılayıcı olarak da çalışıyor. Ayrıca cam tavanın kumanda edilmiş olduğu yerde de gizlenebilen bir kamera ile aracın içi de kayıt altına alınabiliyor.

19 İNÇ ALÜMİNYUM ALAŞIM JANTLAR
Togg’da 235/50/19 boyutlarındaki jant ve lastik kombinasyonu bulunuyor. 5 kol jant göbeği ile bijonlar gizlenirken jantlardaki lale figürleri de tasarımda öne çıkan bir başka hususiyet.

AMORTİSÖR TOGG’A ÖZEL ÜRETİLDİ
Togg’un logosuyla sadece Togg’a hususi üretilen amortisör, helezon yay sistemi, amortisör üst bilye ve takozunun görsellerini Bakan Varank paylaştı.

Otomobilin sarsıntı ve darbe emilimini sağlayan süspansiyon sistemi ile daha konforlu seyahat gerçekleşiyor. Gazlı veya yağlı olarak üretilen amortisörler konforu artırıcı en büyük etkenlerden birisi olarak öne çıkıyor. Ayrıca otomobilin sert darbeleri emmesine de imkan elde eden süspansiyon sistemi yol tutuşu açısından da önem arz ediyor.

2030’A KADAR 1 MİLYON ÜRETİM PLANLANIYOR
Homologasyon testlerinin tamamlanmasının ardından da 2023 yılının ilk çeyreği sonunda C segmentindeki ilk aracı olan SUV pazara çıkacak. Ardından da yine C segmentindeki sedan ve hatchback modelleri üretim sırasına girecek. Takip eden yıllarda B-SUV ve C-MPV’nin de aileye katılmasıyla “aynı DNA’yı taşıyan” ve 5 modelden oluşan ürün gamı tamamlanacak.

TOGG’DA SERVİS HİZMETİ NASIL OLACAK?
Togg CEO’su Gürcan Karakaş, satış sonrası süreçle alakalı “Biz bunu kendimiz oluşturmaya karar verdik. Yani servis hizmetini direkt hepimiz vermek istiyoruz. Çünkü şöyleki düşünün; olayın ancak bir servis boyutu yok. Dolayısıyla bizim ülkemizde 7 ayrı bölgede 20’ye yakın servis noktamızla, artı mobil servis araçlarımızla bizler bu hizmeti vereceğiz.” dedi.

ÇİP TEDARİKİ NASIL SAĞLANACAK?
Gürcan Karakaş, Togg’da kullanılacak çiplere ait, “Cihazın üstündeki 10’a yakın çipi Vestel ile birlikte geliştiriyoruz, sanayileştiriyoruz. Onlarla birlikte değiştirerek dolayısıyla pazarda daha kolay bulunabilecek, daha fazla kullanılan ve tüketici elektroniğe daha yatkın ürünleri kullanarak çözüyoruz.” dedi.

Yorumlarınızı esirgemeyin lütfen 🙂

Yorum yapın